Melding: cookies

Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om de effectiviteit van advertenties te registreren en te optimaliseren, om onze website te verbeteren, om de website naar behoren te laten werken, om gepersonaliseerde advertenties te tonen op onze websites, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen Cookies accepteren

Bel me terug

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

FAQs

Goede service en snel reactie, dat levert het gewenste resultaat. Om u snel van dienst te kunnen zijn, hebben wij een overzicht gemaakt van veel gestelde vragen (FAQ’s). 

#1. Ik wil graag monsters laten onderzoeken. Hoe gaat dit in zijn werk?

Wanneer u monsters wilt laten onderzoeken, bent u bij ons aan het goede adres. U neemt contact op met onze administratie, welke u bij een route van de koeriersdienst inplant. De chauffeur komt dan bij u langs om de monsters op te komen halen. In de webportal geeft u aan welke producten u verstuurd en waarop deze geanalyseerd moeten worden. Bij aankomst op het laboratorium wordt de werklijst afgedrukt en worden uw monsters gemarkeerd om de traceability van u producten te kunnen garanderen. Deze code blijft het gehele proces bij uw producten. Wanneer de resultaten bekend zijn, staan deze in de werbportal. Per mail ontvangt u de analysecertificaten.

#2. Kan ik hulp krijgen bij de interpretatie van de resultaten?

Bij MicroCare zijn altijd medewerkers aanwezig die u te woord kunnen staan om u te helpen uw resultaten te interpreteren. Naast kennis van microbiologie hebben wij ook jarenlange ervaring in productieomgevingen en kunnen we met u meedenken over mogelijke oorzaken van resultaten. Dus als er vragen zijn, bel gerust!

#3. Hoe garandeert MicroCare het niet onderbreken van de koelketen?

Alle koeriersauto’s van MicroCare zijn uitgerust met een vast ingebouwde koelcel. Daarnaast worden de temperaturen gedurende de gehele rit gelogd door een onafhankelijke logger. Bij binnenkomt worden de monsters in koelkasten geplaatst die staan ingesteld op de door u opgegeven temperatuur. Ook deze koelkasten worden middels onafhankelijke loggers 24 uur per dag 7 dagen in de week bewaakt.

#4. Waarom duurt een bevestiging van een salmonella of listeria de ene keer langer dan de andere keer? 

Om een goede identificatie uit te kunnen voeren, moeten wij de cultures eerst rein kweken. Dit betekent dat er geen bacteriesoorten meer doorheen zitten. Dit lukt niet altijd in één poging en vandaar dat sommige bevestigingen dan wat langer kunnen duren. Ook kan er bij twijfel een extra stap worden uitgevoerd waardoor de duur van het proces langer wordt.

#5. Ik heb het rapport van mijn onderzoeken ontvangen maar wanneer krijg ik de factuur?

MicroCare factureert om de twee weken alle onderzoeken welke in die periode zijn uitgevoerd en goedgekeurd. Dit houdt in dat als u een onderzoek laat uit voeren in de eerste twee weken van de maand, de factuur voor deze onderzoeken aan het einde van de betreffende maand komt. Komt het rapport in de twee laatste weken van de maand, krijgt u de factuur halverwege de volgende maand.

Uw antwoord niet gevonden? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 0172 650516 of stuur uw vraag naar info@microcare-laboratorium.nl.